بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بایگانی

پیوندها

برخی خواص توت و توت خشک برای سلامت زیستن

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲ ب.ظ

تاثیر توت خشک در لاغری

توت خشک شیرین می باشد ولی چاق کننده نیست و علت این مسئله نیز وجود نوعی فیبر در ترکیب توت خشک می باشد که با احساس سیری و کاهش اشتها میل افراد را به خوردن غذا کم می کند و بدین ترتیب حجم کمتری از مواد خوراکی مصرف شده و فرد به سوی لاغری و تناسب اندام می رود .

 

نکته مهمی که در مصرف توت خشک بعنوان یک خوراکی لاغر کننده موجود است ، مبحث انرژی زا بودن این میوه می باشد که نیاز بدن را به استفاده حجم بالایی از غذاهای گوناگون کاهش می دهد .


درصد بالای فیبر موجود در توت سفید باعث می شود که میزان کلسترول خون کاهش یابد و بدین صورت هضم غذا نیز راحت تر شود .


با مصرف یک سوم فنجان توت خشک به صورت روزانه ، به اندازه ۲۰ درصد از نیاز فیبر بدن دریافت می شود و همچنین اضافه وزن به بار نمی آورد چرا که توت سفید هیچ چربی اشباع شده ای ندارد .



خواص توت خشک برای دیابت


ترکیب DNJ موجود در برگ توت سفید سبب می شود که میزان کمتری از قند مصرف شده وارد جریان خون شود و بیشتر از بدن دفع گردد .


همچنین در مطالعات ثابت شده است که DNJ در پیشگیری از دیابت نیز موثر می باشد و می توان با نوشیدن چای برگ توت به کنترل قند خون و جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت نیز کمک کرد .

 

افراد مبتلا به دیابت به منظور پیشگیری از افزایش قند خون معمولا پرهیزهای زیادی می کنند که یکی از آنها استفاده از توت خشک بجای قند در نوشیدن چای است .


قند موجود در توت ، ماده ای به نام سوربیتول است که با اینکه برای کبد بسیار مفید است به دلیل اینکه بخشی از قند سوربیتول از متابولیزه شدن توسط کبد اصطلاحا فرار می کند و وارد جریان خون می شود ، اهمیت بسیار زیادی در بیماران دیابتی دارد چرا که سوربیتول می تواند وارد فضای خلفی عدسی چشم شود و به دلیل دارا بودن بار اسمزی بالا سبب افزایش فشار داخل کره چشم شود .


افرادی که در مراحل پیشرفته تری از بیماری دیابت قرار دارند ، در معرض کاتاراکت و فشار داخل چشمی قرار دارند .


این تصور که توت و کشمش از قند و شکر بسیار سالم تر می باشد منجر به این سوء تفاهم شده که می توان به هر میزان دلخواه توت و کشمش را بجای قند و شکر مصرف نمود .


مصرف کشمش و توت با وجود اینکه سالمتر از قند و شکر است ، نباید بدون حساب و کتاب باشد و اصولا مصرف قندهای ساده در بیماران مبتلا به دیابت نباید از ۵ درصد کل کالری رژیم غذایی بیشتر شود . 

 

تامین قند مصرفی بدن توسط توت سفید برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار جایگزین مناسبی بوده به شرط آنکه در مصرف آن زیاده روی نشود ، مصرف این خوراکی خوش طعم برای همه اشخاص مناسب می باشد ولی در افراد مبتلا به دیابت روزانه ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری میزان مناسب مصرف می باشد .

 

و همچنین به این سبب که فروکتوز دیرتر جذب خون می شود ، توت را جایگزینی مناسب برای قند می دانند بنابراین توصیه شده است که بجای قند از توت خشک استفاده شود که البته توت سفید و تازه دارای قند کمتری نسبت به توت خشک می باشد و می تواند جایگزین خوبی برای قند مصرفی باشد .


استفاده بیش از حد آن نیز بخصوص در بیماران دیابتی همان قند مصرفی در افراد سالم می باشد بنابراین به هنگام استفاده باید دقت کرد و تعادل را رعایت نمود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی