بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بایگانی

پیوندها

برخی خواص توت خشک از نظر طب سنتی

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۵۷ ب.ظ

خواص توت خشک از نظر طب سنتی


از نظر طب سنتی در چین توت ها برای ریه بسیار مفید می باشند و همچنین این ماده غذایی برای درمان مشکلات ریه و سرما خوردگی های مزمن بسیار موثر است و خون در بدن با مصرف توت با کیفیت بیشتری تولید می شود .


طبع آن گرم و تر است که بهترین طبع برای بدن انسان است . اکثر غذاهای انسان که غذاییت خوبی دارند طبع گرم و تر دارند (نظیر نان ، گوشت ، انگور ، انجیر و....) البته گرمی توت ، کم و در درجه اول است و تری آن در درجه دوم است ، لذا مزاج انسان را معمولا تغییر نمی دهد .

 

توت رطوبت بسیار خوبی را به بدن  و بویژه مغز می رساند . از آنجایی که مغز به رطوبت مناسب و معتدل نیاز دارد ، این میزان رطوبت برای مغز بسیار مفید است . 


توت موافق ریه است و اصولا مواد شیرین طبیعی برای ریه ، خشکی صدا و خس خس سینه مفید می باشند .


به عنوان داروی ملین می توان از آن صبح ناشتا استفاده کرد ، خون را تصفیه می کند .


برای کبد و طحال از اهمیت زیادی برخوردار است .


از آن جا که در توت ها آهن زیادی وجود دارد این ماده برای درمان کم خونی و فقر آهن مورد استفاده قرار می گیرد .


برگ درخت آن دارای تاثیرات خنک کنندگی می باشد و التهاب را کاهش می دهد و همچنین التهاب چشم ها را رفع کرده و باعث درخشان شدن چشم ها می شود .


برگ درخت توت همچنین برای تصفیه خون مورد استفاده قرار می گیرد و می توانید از دم کرده آن برای درمان رماتیسم استفاده کنید .


از دیگر خواص توت می توان به تاثیر آن برای رفع سرفه و درمان آسم اشاره کرد .


توت خشک بدلیل دارا بودن کلسیم، فسفر برای لثه کودکان مفید می باشد و انرژی بدن سالمندان را تامین می سازد . برای محکم ساختن لثه و پیشگیری از کرم خوردگی دندان ها می توتن صمغ درخت آن را جوید و افراد مبتلا به دیابت نیز بهتر است به جای قند از این ماده مغذی استفاده کنند .


بهترین موقع خوردن توت ، صبح ناشتا و یا عصر مابین غذای ظهر و شام است که زودتر هضم می شود و مواد غذایی آن بهتر جذب می شود .

معمولا توت اگر روی غذاهای سنگین مخصوصا غذاهای حاوی گوشت ، مصرف شود ، هضم آن مشکل می شود و در شکم و روده ها تولید نفخ  می کند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی