بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بایگانی

پیوندها

برخی خواص توت و توت خشک برای سلامتی سری دوم

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۲ ب.ظ

برخی خواص توت و توت خشک برای سلامتی سری دوم


کاهش فشار خون


مکمل های غذایی موجود در توت ، آن را به خوراکی عالی برای کاهش فشار خون مبدل کرده است . محتوی آب ، کربوهیدرات ، ویتامین ، کارتونئید و عناصر اصلی دیگر می تواند بطور موثر باعث افزایش حجم خون در بدن شود و همچنین توت ، درمانی عالی برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا و بیماری های زنانه می باشد .


ضد سرطان


توت خشک حاوی مقدار زیادی روتین است که توسط طب پیشرفته ثابت شده است که روتین قادر به پبشگیری از سرطان روده می باشد . روتین همچنین خون را خنک می سازد ، خونریزی را متوقف می کند ، تورم را کاهش میدوهد و همچنین باعث از بین رفتن ویروس ها می شود .


لذا مصرف توت خشک بصورت روزانه موجب پیشگیری و درمان خونریزی مغزی ، فشار خون بالا ، برونشیت مزمن ، خونریزی شبکیه و غیره می شود .



سلامت کبد و کلیه


از دیگر خواص درمانی توت خشک ، تقویت نمودن کبد و کلیه است ، برای تقویت خون ، بهبود ترشح بزاق و یا مایعات بدن و خشکی بدن نیز موثر می باشد .


توت برای رفع تشنگی نیز بسیار موثر است و کمبود مایعات بدن و خشکی روده را کاهش می دهد و از ابتلا به یبوست که بدلیل کمبود مایعات بدن و خون در کبد و کلیه ایجاد می شود نیز پیشگیری می کند .


درمان اختلالات جنسی


مصرف توت بر تنظیم کبد و کلیه نیز تاثیر می گذارد و باعث بهبود کیفیت قدرت جنسی در مردان می شود و برای درمان ناتوانی جنسی ، انزال زودرس و دیگر اختلالات جنسی مفید می باشد .


خواص مفید توت سفید


توت سفید سرشار از املاح معدنی ، تانن ، مواد چربی و ویتامین های A و C است .


جوشانده پوست خشک و شاخه های جوان درخت توت ، خاصیت ملینی دارد .


برای جذب مواد غذایی موجود در توت سفید افراد باید صبح ناشتا یا عصر ، زمانی که معده خالی می باشد آن را مصرف کنند .


میوه توت (خشک و تازه) دوست کبد و طحال محسوب می شود .


جوشانده پوست ، ریشه و برگ توت ، ادرار را زیاد می کند و همچنین شیره برگ های آن در گذشته به عنوان تب بر و التیام دهنده زخم استفاده می شد .


عصاره برگ توت یک ضد سم قوی است و هر ۱۰۰ گرم توت سفید تازه حاوی حدودا ۶۰ کالری انرژی می باشد و قند آن نیز باعث چاقی نمی شود که به همین دلیل بیماران مبتلا به دیابت چای را با توت خشک مصرف می کنند .

نظرات  (۱)

خیلی مطالب جالبی میذارید ممنون بابت انتشار این مطالب مفید.
اگه میشه به وبلاگ ماعم ی سری بزن و از اونجاوارد وب سایت برایتو شو ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی