بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بلاگ طب*خواص مواد خوراکی و انواع عرقیات و عرقیجات

در سایت بلاگ تب به خواص مواد خوراکی و انواع عرقیجات و عرقیات و مواد غذایی مفید و سالم و درمان طب سنتی و گیاهی بیماری ها و پیشگیری از آن ها می پردازیم

بایگانی

پیوندها

مصرف توت خشک : فواید و مضرات یک

چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۱۶ ب.ظ

مصرف توت خشک در بارداری


برخی از پزشکان سلامت و متخصصان تغذیه بر این باورند که بهتر است در دوران بارداری از مصرف توت تازه خودداری شود چرا که مصرف توت در این دوران باعث ایجاد حساسیت هایی شده و ممکن است به مادر و جنین آسیب وارد کند .


همچنین به دلیل خواص درمانی موجود در توت توصیه شده است که این میوه به صورت خشک تهیه و مصرف شود تا در عین بهره مندی از فواید آن از بروز آلرژی نیز جلوگیری شود و همچنین مادران شیرده می توانند برای افزایش شیر از نوع تازه و خشک این میوه ی خوشمزه مصرف کنند و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود و کودک نوپای خود را تامین نمایند .


توت و انجیر خشک و همچنین کشمش از میوه های خشک بسیار با ارزشی هستند که بهتر است آن ها را به عنوان میان وعده در برنامه غذایی گنجاند .

 


چای برگ درخت توت


مردمان چین با برگ درخت توت سفید چای تهیه می کنند و بر این باورند که این چای به افراد کمک می کند تا بهتر ببینند و بشنوند .


دمنوش برگ درخت توت خون را خنک می کند و التهاب را فرو می نشاند و همچنین برگ درخت توت صاف کننده خون و خون ساز است و کسانی که مبتلا به رماتیسم هستند می توانند چای برگ درخت توت و میوه آن استفاده نمایند . 



بهترین زمان مصرف توت قبل از غذا و با معده خالی و هنگام صبح ناشتا و یا عصر در فاصله غذای ظهر و شام است که زودتر هضم می شود و مواد غذایی آن بهتر جذب بدن می شوند .


معمولا اگر توت روی غذاهای سنگین و مخصوصا گوشتی مصرف شود ، هضم آن مشکل شده و در شکم و روده ها تولید نفخ می کند .


مضرات توت


کسانی که گرم مزاج می باشند باید از خوردن توت خودداری کنند و در صورتیکه می خواهند توت مصرف کنند بهتر آن است که بعد از یک یا دو ساعت کمی سکنجبین بنوشند و همچنین باید در هنگام حاملگی انواع توت ها را با احتیاط مصرف کرد چرا که ممکن است ایجاد حساسیت کند و همچنین زیاده روی در مصرف توت منجر به دل درد و اسهال می شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی